Skip to main content

Podjetju XLAB podeljena nagrada ITM Izvoznik leta 2014

| PR

Mednarodni izobraževalni program Vodenje izvoznega poslovanja – International Trade Management™ (ITM), ki poteka pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija je z včerajšnjo svečano podelitvijo diplom v Kristalni palači v ljubljanskem BTC uspešno zaključila že sedma generacija slušateljev. Na dogodku je bil prvič simbolično nagrajen tudi ITM Izvoznik leta 2014, podjetje XLAB, d. o. o., ki je bil izbran med udeleženci prvih petih generacij programa ITM.

Sedma generacija slušateljev mednarodnega izobraževalnega programa ITM

Izvozna podjetja predstavljate gonilo slovenskega gospodarstva. S svojim delovanjem skrbite za povečevanje zaposlenosti, prenos znanj, prispevate k razvoju ter večji konkurenčnosti slovenskega gospodarstva,” je v svojem uvodnem nagovoru izpostavil Tomaž Klemenc, v. d. direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija.”Prav zato je ena glavnih nalog naše agencije spodbujanje internacionalizacije slovenskih podjetij, s čimer prispevamo k povečanju in razpršenosti slovenskega izvoza. To dosegamo tudi z mednarodnim izobraževalnim programom ITM. Z odličnimi vsebinami programa skušamo v podjetja 'pripeljati' znanje in jim s tem prihraniti veliko časa in finančnih sredstev zaradi napačnih poslovnih odločitev. Od leta 2006 se je v programu ITM kalilo že 90 predstavnikov podjetij, izvoznih managerjev, ki slovenskim malim in srednje velikim podjetjem s svojimi novimi znanji in veščinami pomagajo pri načrtovanem in strukturiranem vstopu na nove tuje trge. Poleg pozitivnih povratnih informacij s strani udeležencev programa, nas veselijo tudi rezultati učinkovitosti programa. Podjetja prvih treh generacij so v samo nekaj letih po udeležbi v programu svoje prihodke iz prodaje v povprečju povečala za 40 %, nekateri tudi za več kot dvakrat. S svojimi izdelki so podjetja, ki so sodelovala v našem programu, prisotna tako v Evropi kot tudi v Aziji, Severni in Južni Ameriki, nekatera prodirajo v Avstralijo. Najpomembnejše pa je, da imajo dovolj znanja in samozavesti in se ne bojijo osvajanja novih, tudi precej oddaljenih in netradicionalnih trgov.”

Od leta 2006 se je v programu ITM kalilo že 90 predstavnikov podjetij, izvoznih managerjev, ki slovenskim malim in srednje velikim podjetjem s svojimi novimi znanji in veščinami pomagajo pri načrtovanem in strukturiranem vstopu na nove tuje trge, je povedal. Tomaž Klemenc, v. d. direktorja Javne agencije SPIRIT Slovenija

Zbrane je nagovoril tudi Hasse Karlsson, ustanovitelj in predsednik ITM Worldwide Foundation, ki je predstavil koncept izobraževalnega programa ITM. »Gre za izjemno mešanico individualnega svetovanja pri pripravi konkretnega izvoznega načrta ter mednarodnih seminarjev, ki jih na teme mednarodnih tržnih raziskav, prodajnih veščin, mednarodnega trženja, medkulturnih razlik ter mednarodnih strategij izvajajo prvovrstni, svetovno priznani mednarodni strokovnjaki. Program izvajamo od leta 2005 in v tem času ga je uspešno končalo več kot 1500 slušateljev v 26 državah, od tega največ v Slovenijije zaključil in pojasnil, da premišljen in načrtovan nastop na tujih trgih poveča uspešnost poslovanja podjetja v mednarodnem okolju in zmanjšuje možnost napak in nepredvidenih stroškov. » V nadaljevanju je v vlogi predsednika mednarodnega združenja IATTO  (International Association of Trade Training Organisations) letošnjemu udeležencu Alekseju Metelku iz podjetja Ferročrtalič, d. o. o., kot prvemu v Sloveniji in četrtemu na svetu podelil formalni naziv strokovnjak mednarodnega poslovanja (World Trade Professional).

Hasse Karlsson, ustanovitelj in predsednik ITM Worldwide Foundation je v vlogi predsednika mednarodnega združenja IATTO  (International Association of Trade Training Organisations) letošnjemu udeležencu Alekseju Metelku iz podjetja Ferročrtalič, d. o. o., kot prvemu v Sloveniji in četrtemu na svetu podelil formalni naziv strokovnjak mednarodnega poslovanja (World Trade Professional).

V nadaljevanju je Matej Feguš, direktor podjetja Donar, d. o. o. predstavil svojo podjetniško pot in uspehe, ki jih podjetje niza na mednarodnih trgih. Poudaril je, da so napake sestavni del poslovanja, najpomembneje je, da se iz njih učimo in jih ne ponavljamo Pojasnil je tudi svojo formulo uspeha, ki je »sestavljena iz 75 odstotkov trdega dela, 20 odstotkov znanja in 5 odstotkov sreče

V nadaljevanju je Matej Feguš, direktor podjetja Donar, d. o. o. predstavil svojo podjetniško pot in uspehe, ki jih podjetje niza na mednarodnih trgih.

Na dogodku je bil svečano razglašen tudi ITM Izvoznik leta 2014, podjetje XLAB, d. o. o., ki je bil izbran med udeleženci prvih petih generacij programa ITM. ''XLAB odlikujejo izvozna naravnanost, inovativna proaktivnost in nenehen razvoj novih proizvodov. Njihovi finančni, izvozni in razvojni kazalniki tudi po objektivnih podatkih dokazujejo stabilnost in hkrati rast podjetja. V podjetju dosegajo visoko dodano vrednost svojih rešitev, visoko učinkovitost poslovanja, povečujejo zaposlovanje in širijo svojo prisotnost na mednarodnih trgih. S tremi skupinami izdelkov ISL Online, XLAB Research in  Medic View, dosegajo več kot 90 % izvoza. S trženjem novega produkta Tele transfuzija pa že vstopajo na nove, za njih do sedaj netradicionalne trge. Za svoje proizvode in inovativne rešitve so bili večkrat tudi nagrajeni, kot npr. z NASA World Wind Europe Challenge Award in The Outstanding Emergency Services Innovation Award evropskega združenja EENA. Pri umeščanju na mednarodne trge so jim ključni odnosi z dobavitelji in partnerji, zato njihov koncept delovanja izhaja iz odprte komunikacije, pogostih interakcij in definiranja jasnih ciljev. Z naložbami v razvoj novih izdelkov in rešitev ter umeščanjem na nove trge z različnimi oblikami delovanja v podjetju XLAB ohranjajo in zagotavljajo visok obseg in proaktivnost mednarodnega poslovanja,« je v obrazložitvi ob izboru med drugim navedla komisija.

Na dogodku je bil svečano razglašen tudi ITM Izvoznik leta 2014, podjetje XLAB, d. o. o., ki je bil izbran med udeleženci prvih petih generacij programa ITM, na sliki Jure Pompe, soustanovitelj in direktor.

Jure Pompe, soustanovitelj in direktor podjetja XLAB, d. o. o., je pri tem dejal: “XLAB je že vse od ustanovitve dalje osredotočen na globalni trg informacijskih storitev. Tehnologija računalništva v oblaku omogoča ponujanje storitev uporabnikom kjerkoli na svetu. Obenem to pomeni, da je vstop na trg relativno preprost tudi za katerokoli drugo računalniško podjetje. Tako se v našem podjetju soočamo z globalno konkurenco, ki je od naših strank oddaljena dobesedno en klik z miško (one mouse click away). To nas sili v nenehne izboljšave programske opreme ter inovativnost pri razvoju poslovnih procesov. Zato se nam zdi sodelovanje v izobraževalnem programu ITM koristno, saj daje zaposlenim v XLAB-u znanja, ki so pri mednarodnem poslovanju pomembna za uspeh.”

Dogodka, ki so ga popestrili glasbeni vložki skupine Godalkarji, so se poleg letošnjih diplomantov udeležili tudi udeleženci programa prejšnjih generacij ter vsa tista podjetja in posamezniki, ki bi radi pridobili ustrezno znanje za vstop in širitev poslovanja na tuje trge in jih zanima udeležba v programu ITM 2015.

Letos je bilo v program vključenih 18 udeležencev iz malih in srednje velikih podjetij, ki so želeli širiti svojo izvozno dejavnost. Udeleženci programa so svoje delo v podjetju šest mesecev aktivno združevali s strokovnim usposabljanjem, ki je bilo izpeljano na štirih dvodnevnih delavnicah »8 korakov do izvoznega načrta«, na dveh dvodnevnih mednarodnih seminarjih v Ljubljani ter petdnevnem mednarodnem seminarju v Lidkopingu na Švedskem z odličnimi tujimi predavatelji. Končni rezultat izobraževanja je strokovno pripravljen izvozni načrt, ki je podlaga za dobro premišljen in učinkovit vstop podjetja na tuje trge.

Dogodka, ki so ga popestrili glasbeni vložki skupine Godalkarji, so se poleg letošnjih diplomantov udeležili tudi udeleženci programa prejšnjih generacij ter vsa tista podjetja in posamezniki, ki bi radi pridobili ustrezno znanje za vstop in širitev poslovanja na tuje trge in jih zanima udeležba v programu ITM 2015.

******

Izobraževalni program Vodenje izvoznega poslovanja – International Trade Management™ velja za enega najučinkovitejših mednarodnih izobraževalnih programov s področja mednarodne trgovine v Evropski uniji. Je odlična kombinacija akademskega in praktičnega izobraževanja, njegova glavna prednost pa je v izjemno praktični usmerjenosti programa, ki podjetja prisili k razmisleku in temeljitemu načrtovanju izvoznih aktivnosti ter jim na ta način prihrani nepotrebne stroške in napake. Kot kažejo podatki, se namreč še vedno preveč slovenskih podjetij na tuje trge podaja naključno, iz nepravih razlogov, brez načrtovanja in brez opredeljenih izvoznih strategij.

Več informacij o programu je na voljo na www.izvoznookno.si.

 

Vir foto: STA in arhiv SPIRIT Slovenija

 

*****

 

 

Več informacij: Lidija Vinkovič, odnosi z javnostmi, T: 01 589 18 75, M: 041 867 975, E: lidija.vinkovic@spiritslovenia.si