Skip to main content

Uspešna predstavitev slovenskih podjetij danskim gospodarstvenikom

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija in Gospodarske zbornice Slovenije v sodelovanju z Veleposlaništvom Republike Slovenije v Kopenhagnu so prejšnji teden na Dansko odpotovali predstavniki 11 slovenskih podjetij. V času obiska je v Kopenhagnu potekala poslovna konferenca in individualna srečanja z danskimi gospodarstveniki.

V delegaciji so bili predstavniki 11 slovenskih podjetij iz naslednjih sektorjev: prehrambni, turistični, industrijski in tudi s področja varovanja zdravja, športne opreme in kmetijsko pridelovalnih objektov. V sklopu poslovne konference, ki je v sredo, 3. decembra 2014, potekala v prostorih Danske gospodarske zbornice je bilo danskim podjetjem podrobneje predstavljeno slovensko poslovno in investicijsko okolje ter investicijske in poslovne priložnosti Slovenije ter možnosti za poglobitev poslovnega sodelovanja med obema deželama. Plenarni del konference se je zaključil s kratko predstavitvijo udeleženih slovenskih podjetij. V nadaljevanju je bilo izvedenih več kot 30 individualnih pogovorov med slovenskimi in danskimi podjetji, ki so jih slovenska podjetja ocenila za pozitivne.

Naslednji dan je bil za celotno delegacijo organiziran sestanek na Združenju danske industrije, ki ima pomembno vlogo pri oblikovanju gospodarske politike države. Delegaciji so predstavili aktivnosti združenja, katerih ključni namen je povečevanje konkurenčnosti njegovih članov. Predstavili so panoge, ki dansko gospodarstvo uvrščajo med vodilne v svetu, in sicer so to zelene tehnologije, zdravstvo, živilsko – predelovalna industrija in fleksibilna proizvodnja.

Slovenski izvoz na Dansko je v letu 2013 znašal 226 milijonov EUR, in se je v primerjavi z letom prej povečal za 6 odstotkov. Za slovenska podjetja so priložnosti na danskem trgu v ekoloških izdelkih, ki manj obremenjujejo okolje, v ekološko pridelanih živilih, energetsko varčnih tehnologijah in produktih, turizmu, farmaciji, avtomobilski industriji, IKT ter kemični in kovinski industriji. Danski trg je zahteven, zato od podjetij zahteva temeljito pripravo strategije vstopa, kakovost in zanesljivost. Trg je privlačen tudi zaradi visokega standarda, saj to pomeni doseganje višjih cen in posledično tudi boljših zaslužkov, a je prav zato konkurenca tam precej močna.