Skip to main content

Japonci Slovenijo vidijo kot odskočno desko za poslovanje v CEE regiji

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Slovenija skriva številne močne adute v različnih sektorjih in verjamem, da jih bodo japonska podjetja v prihodnosti znala prepoznati in izkoristiti, zato si bomo v prihodnje prizadevali organizirati še več podobnih sektorsko obarvanih srečanj med slovenskimi in japonskimi podjetji tako v Sloveniji kot na Dunaju, je ob zaključku dvodnevnega obiska delegacije predstavnikov 15 japonskih podjetij v Sloveniji povedal Hirofumi Ono, generalni direktor dunajske podružnice JETRO.

 

Delegacija predstavnikov 15 japonskih podjetij, ki imajo sedež oziroma podružnico v Evropi, je prejšnji teden na dvodnevni obisk v Slovenijo prišla na pobudo dunajske podružnice japonske vladne organizacije JETRO, ki je partnerska organizacije javne agencije SPIRIT Slovenija, podpisan pa imata tudi memorandum o spodbujanju gospodarskega sodelovanja med državama. V delegaciji so bili predstavniki podjetij iz različnih sektorjev, in sicer bančništvo, proizvodnja, energetika, strojništvo, svetovanje, elektronika,  gradbeništvo, avtomobilski sektor in trgovina.

V četrtek je v Ljubljani potekal slovensko japonski poslovni seminar, na katerem so udeležencem predstavili slovensko poslovno in investicijsko okolje ter slovenske infrastrukturne projekte ter sektorja avtomobilske industrije in IKT.  Kasneje popoldne je delegacija obiskala Luko Koper, v petek pa si je japonska delegacija ogledala še podjetja Yaskawa d. o. o., Revoz d. d. in Akrapovič d. d.

V petek je delegacija obiskala družbo Yaskawa Motoman v Ribnici, uspešen primer japonske neposredne investicije v Sloveniji. Ribniško podjetje, kjer je oddelek robotike korporacije Yaskawa Electric, katera je vodilni proizvajalec robotov v svetu, z več kot 290.000 robotov nameščenih po vsem svetu. »Leta 2010 smo na pobudo matičnega podjetja na Japonskem v Ribnici odprli evropski center za montažo robotov in inženiring. Ta velja za prvo japonsko investicijo v proizvodnjo v Sloveniji, ki je stala 2 milijona evrov in ustvarila 52 novih delovnih mest, 70 % je prispevala Yaskawa, 30 % pa so bila sredstva SPIRIT Slovenija oziroma tedanjega JAPTI,« je poudaril Hubert Kosler, direktor Yaskawa Ristro d. o. o. Sami imajo s sodelovanjem z Japonci izredno pozitivne izkušnje, obseg proizvodnje in s tem prihodki so vsako leto večji, lani so pri svojem delu kot prva Yaskawina družba v Evropi uvedli tudi Toyotino filozofijo vitke proizvodnje »lean filozophy Toyota way«, s katero so doslej zmanjšali stroške montaže za 30 odstotkov.

Japonska delegacija je obiskala družbo Yaskawa Motoman v Ribnici, uspešen primer japonske neposredne investicije v Sloveniji.

Japonci Slovenijo vidijo kot eno izmed najbolj obetavnih dežel za poslovanje v Evropski uniji, kar je bil tudi eden od razlogov za organizacijo tokratne delegacije, je povedal Hirofumi Ono, generalni direktor dunajske podružnice JETRO. Po podpisu memoranduma sta se z veleposlanikom pogovarjala o organizaciji delegacije  japonskih podjetij v Slovenijo, da bi ti na lastne oči videli deželo, njene konkurenčne prednosti, tudi nekaj podjetij in si tako olajšali odločitev o morebitnem poslovnem sodelovanju. »Za samo delegacijo je bilo precej zanimanja, v njej so tudi predstavniki treh izjemno močnih japonskih bank ter številni proizvajalci iz različnih sektorjev. Kljub kratkemu obisku so udeleženci zelo zadovoljni z obiskom in navdušeni nad Slovenijo. Prepričan sem, da ta delegacija predstavlja pomemben korak v naslednji fazi poglabljanja razumevanja in poslovnega sodelovanja med Japonsko in Slovenijo. Zato si bomo v prihodnje prizadevali organizirati še več podobnih sektorsko obarvanih srečanj med slovenskimi in japonskimi podjetji tako v Sloveniji kot na Dunaju,« je dodal. Prepričan je, da Slovenija skriva številne močne adute v različnih sektorjih, in verjame, da jih bodo japonska podjetja v prihodnosti znala prepoznati in izkoristiti.

Delegacija na obisku v družbi Revoz, kjer jih je sprejel predsednik uprave Patrice Haettel.

Koichi Suzuki iz nemške podružnice japonskega podjetja Kitagawa se je udeležil že seminarja o investicijskih priložnostih v Sloveniji leta 2012, ki ga je agencija skupaj z JETRO Dunaj pripravila v Düsseldorfu. »Po seminarju smo dobili dve stranki iz Slovenije in kasneje še dve, s katerimi želimo povečati obseg poslovanja, upam, da bomo dobili tudi kakšne nove stranke.« Njihovo podjetje proizvaja male plastične in elektronske delce za proizvajalce bele tehnike, avtomatizacijo proizvodnje in avtomobilsko ter IKT industrijo. Želijo vstopiti v partnerstvo s slovenskimi podjetji, s katerimi bi skupaj dobavljali visoko tehnološkim podjetjem. Pravi, da so Slovenci prijazen narod, s katerim je prijetno poslovati, navdušen pa je tudi nad samo naravo. Zelo zadovoljen je tudi s samim obiskom, predvsem ogledi podjetij, zaradi katerih se je tudi odločil za udeležbo v delegaciji. »Slovenija je za nas zelo zanimiva dežela, zato upam, da bomo poslovanje z njo še okrepili,« je zaključil.

Tudi Kasahara Hiroshi iz nizozemske podružnice japonskega podjetja New Cosmos – BIE B. V. je izrazil zanimanje za poslovno sodelovanje s Slovenijo, zato se je tudi odločil za udeležbo v delegaciji. Njihovo podjetje se ukvarja s proizvodnjo detektorjev plina tako za industrijsko kot tudi za zasebno rabo, imajo podružnico na Nizozemskem, ki prodaja in vzdržuje njihove izdelke v Evropi. »Trenutno še nimamo poslovnega partnerja iz vaše države, si ga pa vsekakor želimo, saj tudi na podlagi ogleda Yaskawe vidim, da je poslovno sodelovanje japonskih in slovenskih podjetij lahko zelo plodno, Yaskawa je namreč tudi eno izmed naših strank v Evropi. Trenutno razmišljamo o promociji njihovih izdelkov v celotni regiji, naša ciljna skupina v Evropi so predvsem avtomobilska podjetja, zanima pa nas tudi področje robotike.«

Javna agencija SPIRIT Slovenija, ki je skupaj z JETRO Dunaj organizirala obisk japonske delegacije je z obiskom zelo zadovoljna, saj so japonska podjetja izkazala velik interes za poslovno sodelovanje s Slovenijo. Japonci Slovenijo vidijo kot odskočno desko za poslovanje v CEE regiji, zato si v prihodnje obetajo še več podobnih srečanj, ki bodo sčasoma vodila k prepoznavanju vseh prednosti, ki jih Slovenija kot lokacija za tuje investicije ponuja ter posledično k več poslovnim navezavam med slovenskimi in japonskimi podjetji.