Skip to main content

7 slovenskih podjetij in institucij pod okriljem SPIRIT Slovenija na sejmu EUROSATORY v Parizu

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Med 16. in 20. junijem 2014 bo v Parizu potekal sejem EUROSATORY, na katerem se bo pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija na skupnem razstavnem prostoru predstavljalo 7 slovenskih podjetij in institucij. Sejem, ki se odvija vsako drugo leto, velja za vodilnega na svojem področju v Evropi in je namenjen predstavitvi izdelkov in storitev s področja varnosti in obrambe.

Eurosatory je najpomembnejši sejem s področja obrambe, varnosti in zaščite v Evropi, zato je prisotnost slovenskih podjetij, ki delujejo na tem področju izjemnega pomena. V letu 2012 se je na sejmu predstavilo 1432 razstavljavcev iz 53 držav, obiskalo pa ga je več kot 53.000 obiskovalcev. Več informacij o sejmu je na voljo na spletni strani: www.eurosatory.com

SPIRIT Slovenija je novembra lani objavil javno povabilo podjetjem za udeležbo na skupinskem sejemskem nastopu na omenjenem sejmu. Tako se bo na skupnem razstavnem prostoru velikosti 72 m2 pod okriljem agencije predstavilo 7 slovenskih podjetij in institucij, in sicer: Arex, d. o. o., C-Astral, d. o. o., DAT-CON, d. o. o., EM.Tronic, d. o. o., Le –Tehnika, d. o. o., Trival Antene, d. o. o. in Ministrstvo za obrambo RS (MORS).

Slovenska obrambna industrija je majhna, nišno specializirana, tehnološko zelo razvita, a proizvaja izjemno kakovostne proizvode in je za razliko od številnih drugih držav EU v celoti sprivatizirana, pravi Jože Renar, direktor GIZ Grozda obrambne industrije Slovenije. “Za naša podjetja je enako pomembna prodaja končnim kupcem, kot sodelovanje z obrambnimi industrijami posameznih držav. Obrambne industrije manjših držav EU so se z odpiranjem evropskih trgov obrambnih industrij znašle pod močnim pritiskom industrij večjih držav, ki tekmujejo med seboj, na kakšen način si odrezati čim večji kos pogače na trgih manjših držav, kjer imamo težave z ekonomijo obsega.

Kot meni Renar, je za slovenska podjetja na področju obrambne industrije izvoz izjemnega pomena, saj je slovenski trg majhen že sam po sebi. Poleg tega pa je naša država med tistimi, ki namenjajo najmanjši delež BDP za obrambne namene, kar se že pozna tudi na kakovosti opremljenosti slovenske vojske. “Zato so za slovenska podjetja iz obrambne industrije redni nastopi na tujih trgih nujni. Pogrešamo pa aktivnejšo vlogo države pri spodbujanju tujih investicij v slovensko obrambno industrijo, ki jih sedanja zakonodaja iz povsem nerazumljivih razlogov ne podpira,” poudarja. In to po njegovem mnenju kljub dejstvu, da so obrambne industrije med najbolj tehnološko naprednimi, da odpirajo najbolj kvalificirana inženirska delovna mesta in da mnoge države preko spodbujanja svojih obrambnih industrij spodbujajo tudi tehnološki razvoj svojih tako imenovanih »civilnih« industrij. “Naša priložnost so inovativni visokotehnološki proizvodi in storitve, ki so namenjene neposredno končnim uporabnikom ali pa proizvajalcem sredstev na področjih obrambe, varnosti in zaščite,” je prepričan Renar.

Organizirane skupinske nastope slovenskih podjetij na sejmih v tujini pozdravlja tudi Miran Kozjek iz podjetja Trival antene, d. o. o. “Tovrstni sejmi so izjemno koristni predvsem za mikro in mala podjetja, saj je na ta način močno poenostavljena sama logistika in ostale organizacijske zadeve. To in pa tudi delno subvencioniranje s strani države omogoči marsikateremu malemu podjetju udeležbo na takem sejmu, ki si ga samostojno ne bi moglo privoščiti. Poleg tega gre hkrati tudi za večjo prepoznavnost skupnega razstavnega prostora, enostavnejšo in cenejšo logistiko.” Sami se bodo sejma, ki se ga sicer udeležujejo že od leta 2000, udeležili zaradi predstavitve novih proizvodov, vzdrževanja stikov z obstoječimi kupci in pridobivanja novih.

Franc Megušar iz podjetja Le -Tehnika, d. o. o. ima na sejmu dogovorjenih že nekaj sestankov s ključnimi kupci. “Naši ciljni kupci so v večini udeležijo tega sejma, zato je dobro, če smo na njem vidni tudi mi. Z udeležbo tako utrjujemo naš položaj na trgu,” še dodaja. Sicer pa skupinski nastop podjetij na sejmu ocenjuje kot pozitiven predvsem z logističnega vidika, prednost pa so tudi morebitni obiski tujih delegacij na skupnem razstavnem prostoru.

 

Javna agencija SPIRIT Slovenija je pred kratkim objavila vabilo podjetjem za posredovanje interesa za skupinsko udeležbo na mednarodnih sejmih v tujini v letu 2015. Izražen interes bo podlaga za pripravo programa agencije za skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na mednarodnih sejmih v tujini v naslednjem letu. Rok za zbiranje predlogov se izteče v petek, 19. septembra 2014. Več informacij je na spletni strani www.spiritslovenia.si in www.izvoznoookno.si.