Skip to main content

Slovenska podjetja uspešna na poslovnem srečanju Forum Agenti v Milanu 2013

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Pred kratkim se je na sejmišču Fiera Milano City zaključila mednarodna borza agentov in zastopnikov Forum agenti Milano, na katerem se je pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije, Trgovinsko pisarno RS v Milanu ter Veleposlaništvom RS v Milanu predstavljalo tudi šest slovenskih podjetij.

Tradicionalni dvodnevni mednarodni dogodek Forum agenti Milano, ki je potekal 29. in 30. novembra je namenjen vzpostavljanju neposrednih kontaktov med tujimi ponudniki izdelkov in storitev, ki iščejo zastopnike in agente za vstop na Italijanski trg.

Skupaj se je dogodka udeležilo okoli 160 italijanskih podjetij, poleg italijanskih je bilo največ tujih podjetij prav iz Slovenije ter okoli sedem tisoč italijanskih agentov in zastopnikov.

Šest slovenskih podjetij, in sicer ISKRATEL d. o. o. (telekomunikacijska oprema),  Kovinoplastika Lož d. d. (kovinsko predelovalna industrija – stavbno okovje, inox izdelki in orodjarna); Arcont IP d. o. o. (proizvodnja PVC in alu vrat in oken), Mlinotest d. d. (agroživilski – pekarski izdelki), SES Group d. o. o. (industrijska LED svetila) in Silkem d. o. o. (čistilna sredstva na osnovi nanotehnologije in lovilci vlage) je v dveh dneh opravilo preko 180 poslovnih razgovorov. Srečanja z italijanskimi agenti in zastopniki so potekala v okviru slovenske nacionalne stojnice, kjer so imela podjetja svoj prostor za vnaprej organizirane individualne sestanke ter predstavljanje manjših izdelkov in predstavitvenih materialov.

Uporaba agentov in zastopnikov v Italiji je ustaljena praksa, ki jo zelo dobro ureja tudi lokalna zakonodaja, ki pa je v določeni meri dokaj specifična in nekoliko drugačna od splošno poznane v okviru EU, predvsem kar zadeva način plačevanja in višino stroškov posrednikom za opravljeno storitev.

Robert Vukan, vodja prodaje in Katja Hojs, vodja projektov - Arcont IP d. o. o. »Forum je pripomogel k temu, da je naše podjetje začelo s »tipanjem« italijanskega trga. Naš glavni namen je bil iskanje novih poslovnih priložnosti in vzpostavitev sodelovanja z agenti. Ugotovili smo, da nam manjkajo predvsem osnove zakonodaje na tem področju, morebitne izkušnje naših podjetij, ki so v preteklosti že uspešno vzpostavila stik z italijanskimi agenti in začela poslovno sodelovati. V dveh dneh smo zbrali petdeset kontaktov, izmed katerih bomo v prihodnje poizkušali izbrati nekaj agentov, kateri bodo za nas najbolj primerni. Udeležba na dogodku je na vsak način prispevala k vzpostavitvi novih poslovnih kontaktov, seveda pa upamo, da bo izvedba konkretnih poslov stekla čim prej.«