Skip to main content

Uspešna predstavitev slovenskih podjetij v Mehiki

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

V organizaciji javne agencije SPIRIT Slovenija se je med 29. oktobrom in 3. novembrom 2013 v Mehiki mudilo 12 slovenskih podjetij, ki so se udeležila tridnevnega mednarodnega poslovnega foruma AMERICANALLIA 2013. Dogodka v Guadalajari, glavnem mestu zvezne države Jalisco, ki velja za eno izmed bolj razvitih v Mehiki, se je udeležilo več kot 200 podjetij iz 13 držav, od tega 140 iz Mehike, slovenska podjetja pa so imela več kot 100 dogovorjenih srečanj s tujimi podjetji.

Forum je bil namenjen poslovnemu mreženju malih in srednjih podjetij iz vseh sektorjev, ki načrtujejo širitev na nove trge ali iščejo nove poslovne partnerje predvsem v Mehiki in Latinski Ameriki. Prvi dan je potekala poslovna konferenca, na kateri je Alejandro Díaz, nekdanji veleposlanik Mehike na Dunaju, ki je bil akreditiran tudi za Slovenijo, Slovenijo predstavil kot deželo z visoko razvito tehnologijo.  Poudaril je, da številni potenciali v sektorjih lesne industrije, živilske industrije, logistike in transporta ter energetike kažejo na to, da je neizkoriščenih poslovnih priložnosti veliko. V nadaljevanju so se na konferenci predstavila tudi vsa slovenska podjetja.

Slovenska podjetja so imela v okviru poslovnega foruma organiziranih več kot 100 formalnih sestankov s tujimi partnerji, veliko stikov pa so vzpostavila še v okviru  neformalnih mreženj. Slovenska delegacija je bila ena izmed večjih tujih delegacij, zato je bilo zanimanja za Slovenijo veliko, na kar je kazal tudi velik obisk slovenske stojnice, kjer je javna agencija SPIRIT Slovenija naš državo predstavljala kot zanimivo destinacijo za poslovno in investicijsko sodelovanje.

Chrystian Barragan iz podjetja Bintegra, d. o. o. je dejal, da je prvič na delegaciji, ki jo je organiziral SPIRIT Slovenija. »Forum je presegel moja pričakovanja, dobil sem nekaj zelo dobrih kontaktov, s pomočjo katerih bi lahko v prihodnosti sklenil tudi kakšen posel. Dogodek ocenjujem kot zelo dober, predvsem zato, ker v nekaj dneh spoznaš veliko potencialnih poslovnih partnerjev. Predstavniki mehiških podjetij so bili pozitivno presenečeni nad Slovenijo in podjetji v naši delegaciji

»Pričakovanja glede na omejeno število udeležencev niso bila velika, sem pa bil prijetno presenečen v več pogledih. Sam dogodek je po rezultatih presegel najbolj optimistična pričakovanja, poslovneži, s katerimi sem se srečal, pa so bili zelo odprti in prijazni ter pripravljeni pomagati. Želim si še veliko več podobnih dogodkov in se jih bom zagotovo udeležil,« je povedal Jurij Črnič iz podjetja Merkal d. o. o.

Svoja pričakovanja o uspehu delegacije so presegli, saj so spoznali dva resna potencialna kupca, je poudaril Blaž Edšidt iz podjetja Radgonske Gorice d. d. »Zadovoljni smo bili z organizacijo delegacije, prav tako z organiziranimi srečanji, predvsem pa z dodatnimi sestanki, ki nam jih je organiziral SPIRIT Slovenija. Zagovarjam dejstvo, da so za uspeh na tujem nujno potrebni sestanki v tujini, saj je osebni stik najbolj pomemben, sploh pa  v državah kot je Mehika. Tudi v prihodnje si želimo še več tako organiziranih delegacij

Tanja Rihtaršič, Tosama d. o. o. : »Vesela sem, da sem se odločila udeležiti gospodarske delegacije v Mehiko – Americanallia 2013, ki jo je organiziral SPIRIT Slovenija. Pohvalila bi odlično organizacijo, sestanki so bili izjemno uspešni. Želim si, da bi bilo več  takih priložnosti in tovrstnih dogodkov tudi v prihodnosti

»Udeležba v delegaciji v Mehiko je bila prava odločitev. Dobili smo potrditev, da so naši izdelki privlačni za mehiški trg,« je prepričana Tatjana Potokar iz podjetja Emma d. o. o. Kot pravi, so se v organizaciji agencije udeležili že zanje prav tako uspešnega podobnega dogodka na Irskem, zato upajo, da bo tovrstne delegacije še naprej organiziral SPIRIT Slovenija.

 Tovrstne dogodke pozdravljata tudi Leandra Agnes Lovec in Alojz Ferlan iz podjetja LL CONSULIO d. o. o., »saj Slovenija s svojo geografsko majhnostjo brez takšnih povezovalnih dogodkov ne more konkurirati na mednarodnih tržiščih. Vodenje in organizacija dogodka s strani SPIRIT Slovenija je bila na profesionalni ravni ter v izjemno pomoč pri navezovanju novih kontaktov in poslovnih priložnosti. Zelo smo zadovoljni s samimi sestanki, zato smo prepričani, da so takšna organizirana poslovna potovanja vitalnega pomena za razvoj našega podjetništva in velika priložnost za promocijo Slovenije.«