Skip to main content

Rusi povprašujejo po slovenskih nepremičninah

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Včeraj je svoja vrata zaprl največji nepremičninsko – investicijski sejem na področju nekdanje Sovjetske zveze, Dom Expo 2013, ki je namenjen predstavitvi ključnih nepremičnin in investicijskih projektov. Na njem se je na skupnem razstavnem prostoru pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija predstavljalo 8 slovenskih investicijskih projektov, agencija pa je na zaključni prireditvi prejela dve nagradi, in sicer za profesionalno in aktivno predstavitev projektov ter za kreativo in dizajn sejemske stojnice.

 

Slovenski razstavni prostor na mednarodnem nepremičninskem sejmu Dom Expo v Moskvi si je med 17. in 20. oktobrom 2013 ogledalo nekaj tisoč obiskovalcev, ki so jih najbolj zanimale nepremičnine na Obali, v Ljubljani in Rogaški Slatini ter postopek pridobivanja viz. Obiskovalci tega sejma so bili predvsem ruski kupci nepremičnin kot drugega doma in investitorji; dobra polovica pa namerava kupiti nepremičnino oziroma investirati v projekt v naslednjih 12 mesecih in sicer večinoma v projekte v vrednosti okoli 100.000 EUR.

Letošnja sejemska predstavitev SPIRIT Slovenija je bila organizirana tako, da so se na 36 m2 predstavljale posamezne regije oziroma različne lokacije Slovenije, ki so za ruske kupce oziroma investitorje najbolj zanimive, in sicer naslednji projekti: Duet Lavrica – stanovanjski dvojček (nosilec: Replika d. o. o.), Soseska ob potoku Borovnica (nosilec: Stanovanjski sklad Republike Slovenije, javni sklad), Poslovno stanovanjski objekt Šumi (nosilec: ŠUMIJEV KVART d. o. o.), Vila Panaiotopolus (nosilec: Tomos Invest d. o. o.), Turistično-stanovanjsko naselje Ankaran (nosilec: Erste group Immorent Ljubljana d. o. o.), Posestvo Herk in Hotel Zarja (nosilec: RCom mednarodna skupina d. o. o.), Mivka Resort & Hotel Bled (nosilec: RCom mednarodna skupina d. o. o.) in Alp hotel Bovec (nosilec: Mreža nepremičnin d. o. o.).

Javna agencija SPIRIT Slovenijaje na zaključni prireditvi s strani organizatorja sejma prejela tudi dve nagradi, in sicer za profesionalno in aktivno predstavitev projektov ter za kreativo in dizajn sejemske stojnice.

Andrej Lavrič iz podjetja Tomos invest d. o. o., nosilec projekta Vila Panaiotopolus je bil presenečen nad konkretnimi povpraševanji po stanovanjih, ki se cenovno gibljejo med 200.000 in 300.000 evri. “Malo je vlagateljev, ki bi se ukvarjali z razvojem nepremičnin, zato bi veljalo ruskim (fizičnim) kupcem omogočiti nakup nepremičnin brez omejitev. Z udeležo na sejmu smo zadovoljni, saj smo vzpostavili nove kontakte s podjetji, kar je korak v pravo smer in osnova, na kateri se lahko gradi dolgoročno sodelovanje,” je dodal.

Nastop na sejmu se je obrestoval zaradi vključitve rusko govoreče osebe, zato bomo v prihodnje znali najti pravi pristop k targetiranju ruskih kupcev oziroma investitorjev. Po sejmu bomo organizirali obisk štirih zainteresiranih kupcev oziroma investitorjev v Slovenijo na podlagi vzpostavljenih kontaktov na sejmu,” je pojasnil dr. Benjamin Leskovec iz podjetja Replika d. o. o., nosilec projekta Duet Lavrica. Kot poudarja, je prodaja nepremičnine dolgoročen proces vzpostavljanja zaupanja s kupcem oziroma investitorjem, od prvega srečanja pa do prodaje po njegovih opažanjih v povprečju mine šest mesecev. Prepričan je, da je treba obiskovalce predhodno povabiti na sejem, saj je sicer uspeh veliko manjši.

“Za sodelovanje na sejmu smo se odločili zaradi nujnosti po širši promociji naše dejavnosti tudi zunaj meja Slovenije,” je pojasnila mag. Mojca Štritof-Brus iz Stanovanjskega sklada RS, ki je na sejmu predstavljalo projekt Naselje Ob potoku v Borovnici. Na sejmu so predstavili projekt z vidika najema in prodaje kot tudi možnosti sodelovanja s potencialnimi ruskimi in ostalimi partnerji pri izvedbi projektov. “Največ interesa je bilo za nakup hiš v Pivki ter nakup in najem stanovanj v Borovnici, kar je zlasti odraz dejstva, da so že na voljo in takoj vseljiva, Po pričakovanjih je veliko, zlasti ruskih obiskovalcev, izkazalo interes za nakup stanovanja v soseski Zeleni gaj na Brdu v Ljubljani, kot oviro pa so izpostavljali dejstvo, da v Sloveniji nakup nepremičnine s strani fizičnih oseb pravno ni mogoč. Za njih je bila dobrodošla novost, da lahko nepremičnine najamejo”, je zaključila.

Sejma smo se udeležili v želji po novih poslovnih priložnostih in poslovnih partnerjih. Pridobili smo nove kontakte pri nepremičninskem posredovanju in prvi rezultati se že kažejo. Imamo veliko povpraševanj ne le po nepremičninah nižjega cenovnega razreda, zaznali smo tudi veliko interesa za prestižne nepremičnine in projekte, zlasti s strani premožnih ruskih kupcev in podjetnikov,” je dejal Aleksander Tonko iz podjetja RCom mednarodna skupina, ki je na sejmu predstavljalo projekt Posestvo Herk, Hotel Zarja ter Mivka hotel in resort Bled.

Sicer pa javna agencija SPIRIT Slovenija nadaljuje z aktivno prisotnostjo na ruskem trgu, ki je tudi eden izmed ključnih trgov za slovenska podjetja v vladnem dokumentu Mednarodni izzivi - MI 2013. Tako se v Ruski federaciji in Azerbajdžanu pod njenim okriljem med 16. in 24. oktobrom 2013 mudi tudi delegacija 40 slovenskih podjetij, ki je 18. oktobra 2013 obiskala razstavni prostor javne agencije SPIRIT Slovenija na sejmu DomExpo.