Skip to main content

Slovenska podjetja pod okriljem SPIRIT Slovenija v Turčiji iskala nove posle

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Danes se v Istanbulu zaključuje mednarodni poslovni forum FUTURALLIA 2013, ki se ga je pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija udeležilo tudi 15 slovenskih podjetij. Dogodek je bil namenjen poslovnemu mreženju malih in srednjih podjetij iz vseh sektorjev, ki načrtujejo širitev na nove trge ali iščejo nove poslovne partnerje predvsem v Turčiji, njegova prednost je bila v mreženju ter možnosti navezave stika s podjetji iz regije ter tudi širše.

Mednarodnega poslovnega foruma FUTURALLIA 2013 se je pod okriljem javne agencije SPIRIT Slovenija udeležilo tudi 15 slovenskih podjetij. Slovenski udeleženci so prepričani, da so z udeležbo postavili dobre temelje za nadaljnje poslovno sodelovanje.

Po besedah organizatorjev se je tridnevnega dogodka udeležilo več kot 850 udeležencev iz 653 podjetij ter 30 držav, med njimi tudi 19 predstavnikov 15 slovenskih podjetij. Javna agencija SPIRIT Slovenija je na svojem zelo obiskanem razstavnem prostoru predstavljala slovensko poslovno in investicijsko okolje.

Boštjan Skalar, vršilec dolžnosti direktorja javne agencije SPIRIT Slovenija je poudaril, da so tovrstni dogodki resnično koristni za podjetja, saj jim omogočajo veliko možnosti za navezovanje stikov in kasneje tudi za sklenitev poslov. »Turčija predstavlja velik potencial za slovenska podjetja, vendar pa morajo biti podjetja na turškem trgu cenovno konkurenčna, saj je na tem trgu prisotna globalna konkurenca s kakovostnimi izdelki, ki pa zaradi masovne proizvodnje dosegajo relativno nizko ceno. Poleg tega morajo spoštovati drugačno kulturo in običaje, biti morajo vztrajna in potrpežljiva, da lahko uspešno sklenejo posel. Ker je turški trg prevelik za neposredno prodajo končnemu kupcu, se je poslovanja najbolje lotiti s pomočjo preverjenih lokalnih zastopnikov, ki poznajo lokalne razmere in navade, imajo že vzpostavljene poslovne kanale ali do njih lažje pridejo, prav tako so seznanjeni z birokratskimi postopki,« je še dodal.

Vsako slovensko podjetje je imelo organiziranih 16 uradnih sestankov s tujimi podjetji, z ostalimi pa so imeli možnost pogovora v času neformalnega druženja. Predstavniki slovenskih podjetij so izrazili izjemno zadovoljstvo z organizacijo in potekom samega dogodka ter odzivom tujih podjetji, s katerimi so opravili pogovore.

»Udeležba na forumu Futurallia Istanbul 2013 je upravičila moja pričakovanja, saj z individualnimi sestanki s potencialnimi poslovnimi partnerji navezujem konkretne stike. To je najboljši način, da iz prve roke dobiš informacije o poslovanju v državi, trgu, kulturi, pasteh in priložnostih. Nadejam se, da prebijemo led na turškem trgu in da uspemo najti zanesljivega partnerja,« je dejal Jernej Blaj iz podjetja SONCE energija, d. o. o.

»Že po prvih sestankih je bilo jasno, da je naš produkt - stol iz masivnega lesa odličen produkt za vstop na turški trg. Les je namreč zelo redka dobrina v Turčiji, zato so vsi izdelki iz masivnega lesa izdelani iz uvoženega lesa, kar močno dvigne ceno končnega izdelka. Poleg tega imajo zelo omejeno tehnologijo in nizko znanje o proizvodnih procesih, rezultat je slaba kakovost izdelkov,« je poudaril Boštjan Guček iz podjetja Murales, d. o. o.

»Spoznanje, da rast in razvoj podjetja zagotavlja edino širitev na tuje trge je botrovalo naši odločitvi za sodelovanje s SPIRITOM. V našem podjetju smo razvili digitalno platformo za razvoj družabnih omrežij ter spletnih portalov, ki omogoča razvoj inovativnih poslovnih konceptov na spletu. Delegacije smo se udeležili, ker verjamemo, da je to lahko dobra priložnost za vstop na tuje trge. Prednost dogodka je v mreženju ter možnosti navezave stika s podjetji iz regije ter tudi širše. Vsekakor zanimiva izkušnja ter nekaj obetajočih se povezav,« je izpostavil Tomaž Korelc iz podjetja Creatoor, d. o. o.

Natalija Movern iz podjetja Moba, d. o. o. je poudarila, da se njihovo podjetje prvič udeležuje tako velikega dogodka, »razgovori so obetavni in pričakujemo, da se bodo določeni tudi realizirali kot posli«.

Dogodek FUTURALLIA 2013 je bil namenjen poslovnemu mreženju malih in srednjih podjetij iz vseh sektorjev, ki načrtujejo širitev na nove trge ali iščejo nove poslovne partnerje predvsem v Turčiji, njegova prednost je bila v mreženju ter možnosti navezave stika s podjetji iz regije ter tudi širše. Slovenski udeleženci so prepričani, da so z udeležbo postavili dobre temelje za nadaljnje poslovno sodelovanje. Dogodka se je udeležil tudi Andrej Ferčej, ekonomski svetovalec za Turčijo, ki bo s svojim delom pričel 15. julija 2013.

Turčija predstavlja pomembno gospodarsko partnerico Slovenije, saj tako izvoz kot uvoz zadnjih nekaj let naraščata, priložnosti za poslovno sodelovanje slovenskih podjetij pa se pojavljajo v vseh gospodarskih sektorjih. S skoraj 80 milijoni prebivalstva in močnim tekstilnim sektorjem, sektorjem elektronike, logistike, gradbeništva, turizmom in avtomobilsko industrijo lahko slovenskim podjetjem predstavlja izjemno pomembnega poslovnega partnerja. Sicer pa je Turčija poleg Kitajske, Indije, Rusije, Azerbajdžana in Kazahstana v letošnjem letu definirana kot eden ključnih trgov za slovenska podjetja.

************

 

Fotografije: arhiv javna agencija SPIRIT Slovenija