Skip to main content

Uspešna predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmu CeBIT 2013

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Danes se v nemškem Hannovru zaključuje sejem CeBIT, na katerem so se pod okriljem Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT Slovenija) predstavljala tudi slovenska podjetja, nekaj slovenskih podjetij pa se je na sejmu predstavljalo samostojno.

Danes se v nemškem Hannovru zaključuje sejem CeBIT, na katerem so se pod okriljem Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (SPIRIT Slovenija) predstavljala tudi slovenska podjetja, nekaj slovenskih podjetij pa se je na sejmu predstavljalo samostojno. Letošnji CeBIT, ki se uvršča med vodilne svetovne sejme s področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij, je pod sloganom "Shareconomy" raziskoval izmenjavo in skupno rabo znanja, sredstev in izkušenj.

Sejem CeBIT je namenjen predstavitvi izdelkov in storitev s področja informacijsko komunikacijskih tehnologij. Med drugim so se v okviru sejma predstavljali izdelki in storitve s področja poslovnih storitev IT, računalništva v oblaku, virtualnega okolja, infrastrukture IKT, upravljavskih storitev, novih tehnologij, urbanih medijev, varnosti in shranjevanja podatkov. V letu 2012 se je na sejmu predstavilo 3573 razstavljavcev iz 70 držav, obiskalo pa ga je prek 311.000 obiskovalcev, letošnje številke pa so po besedah organizatorjev še višje. Več informacij o sejmu je na voljo na spletni strani: www.cebit.de  

Slovenska podjetja, ki so se med 5. in 9. marcem 2013 predstavljala na skupnem razstavnem prostoru pod okriljem SPIRIT Slovenija so izrazila zadovoljstvo s samo predstavitvijo. »Veliki svetovni sejmi so odlična priložnost, da se na enem mestu predstaviš svetu in se hkrati srečaš z ljudmi v isti in sorodnih branžah ter izmenjaš mnenja in vizije o delu,« pravi Nejc Bat iz podjetja Arctur, d. o. o. »Za IT podjetje kot je naše je CeBIT odlična priložnost, da se predstavi svetu, žal pa samostojni nastop predstavlja velik organizacijski, logistični in finančni zalogaj, zato smo z veseljem izkoristili pobudo za skupen nastop.« od nastopa na sejmu pričakujejo nove poslovne kontakte, nove informacije, nova znanja, zanimive predstavitve, in seveda tudi posel. »Internet sicer omogoča našemu podjetju, da svoje storitve posredujemo kamorkoli na svetu, kljub temu pa osebni stik in stisk rok pomeni boljšo iztočnico za sodelovanje z obstoječimi in potencialnimi poslovnimi partnerji,« še dodaja.

Mateju Krošlju iz podjetja Robotina, d. o. o. pa se skupinski nastopi slovenskih podjetij na sejmih tujini zdijo zanimivi, ker “dajejo neke vrste resnost in (enostavno) geografsko prepoznavnost podjetju.” Od obiska na CeBIT si obetajo nove posle in kontakte v tujini, za nastop pa so se odločili zaradi produktov vezanih na energetsko učinkovitost povezanih z informacijskimi sistemi.

»Skupinski nastop slovenskih podjetij na tem sejmu je za nas pomemben, saj se z njim predstavimo podjetjem iz več kot 70 držav, hkrati pa krepimo odnose z ostalimi sodelujočimi podjetji ter inštitucijami,« je prepričan Tomaž Dobnik iz podjetja Mikropis, d. o. o. »S kontinuiranimi nastopi na tujem trgu postopoma krepiš svoj položaj, še posebej če vsako leto pokažeš še nekaj novega, kar si razvil preteklo leto. Vsekakor pričakujemo nove kontakte, kasneje pa tudi kakšen zaključen posel.« Zavedajo se, da v branži, v kateri delujejo in na področjih, ki jih pokrivajo ni hitrih sprememb in odločitev., zato se jim zdi pomembno, da si usmerjen v prihodnost in ves čas iščeš nove možnosti in tržne poti, saj le to vodi do stalnega razvoja in uspešnih referenc. »Na sejmu imaš priložnost neposredno navezati osebni stik, hkrati pa ob pogovoru lažje spoznaš, kaj je za partnerja pomembno. Če bi želeli obiskati toliko strank, kot te jih obišče na sejmu, bi bilo časovno to precej bolj zamudno,« je še dodal.

SPIRIT Slovenija tudi v letu 2013 nadaljuje z organizacijo skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmih v tujini, ki jih bo letos predvidoma 16 (seznam je na spletni strani www.izvoznookno.si). S sodelovanjem na sejmu je slovenskim podjetjem omogočena promocija njihovih storitev in izdelkov ter vzpostavitev novih poslovnih stikov s tujimi poslovnimi partnerji, kar vodi do sklenitve novih poslov in posledično do razvojne rasti podjetij ter večjega izvoza Slovenije na tuje trge. Lani je agencija organizirala skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na 12 sejmih v tujini, ki se jih je udeležilo 85 slovenskih podjetij. Za potrebe skupinskih predstavitev je agencija rezervirala oziroma zakupila 1.814 m2 razstavnega prostora. Podjetja pa so vzpostavila 3.791 poslovnih kontaktov oziroma sklenila 273 konkretnih novih poslov. To pomeni, da je v povprečju vsako podjetje v okviru skupinske sejemske predstavitve na sejmu v tujini vzpostavilo 44,6 poslovnih kontaktov.