Skip to main content

Veliko možnosti za krepitev slovensko francoskega sodelovanja

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Medtem ko Francija že tradicionalno sodi med pet najpomembnejših slovenskih trgovinskih partneric, v ospredju je predvsem avtomobilska industrija, pa Slovenija za številna francoska podjetja še vedno ostaja precejšnja neznanka, predvsem zaradi svoje majhnosti, je bilo slišati na današnji francosko slovenski konferenci o krepitvi medsebojnega sodelovanja v Ljubljani.

 

Menjava med Slovenijo in Francijo se je od leta 2011 naprej zmanjševala in do leta 2016 upadla skoraj za četrtino. Nato pa se je trend obrnil - leta 2016 je glede na leto prej menjava porasla za pet odstotkov na 2,1 milijarde evrov. V prvih 10 mesecih lanskega leta se je po podatkih statističnega urada menjava že približala 2,3 milijarde evrov. Po podatkih Banke Slovenije so lani francoske tuje neposredne investicije v Sloveniji dosegale 633 milijonov evrov, v Sloveniji pa je delovalo 61 francoskih podružnic oziroma predstavništev. Slovenska podjetja so imela na drugi strani v Franciji le za 13,5 milijona evrov investicij.

Trenutno je v Sloveniji 79 podjetij v stoodstotni francoski lasti. Največje je Revoz, med njimi pa so še RCI Banque Societe Anonyme, Renault Nissan Slovenija, Rudnimmo in Sogefi Filtration, medtem ko je mešanem lastništvu 39 podjetij, med temi je največja banka SKB.

Sodelovanje med slovenskimi in francoskimi podjetji bo odslej krepil tudi poslovni klub, ki ga kot predsednik vodi prvi mož Renault Nissan Adriatic Jean-Pierre Mesić in v katerem je 33 članov. Člani v Sloveniji letno ustvarijo okoli tri milijarde evrov prometa in zaposlujejo 12.000 ljudi.

SPIRIT Slovenija bo tudi letos izvajal vrsto aktivnosti za slovenskimi in francoskimi podjetji iz različnih gospodarskih sektorjev/panog, v katerih so priložnosti za vzpostavitev in poglobitev medsebojnega sodelovanja. »Tako bomo letos predvidoma izvajali dogodke za podjetja iz naslednjih panog: prehrambna industrija, saj je trenutno v Franciji veliko povpraševanje predvsem po eko, bio in organic ter nišnih izdelkih,« je ob robu konference poudarila mag. Helena Schlamberger, vodja sektorja za spodbujanje tujih neposrednih investicij. »V trendu so tudi izdelki iz lesa in zelene tehnologije, na teh področjih bomo organizirali B2B dogodke slovenskih podjetij s francoskimi potencialnimi kupci. Priložnosti so tudi v avtomobilski industriji, kjer že podjetja iz obeh držav že tradicionalno sodelujeta, prav tako področje vesoljskih tehnologij in letalstva, kjer si prizadevamo organizirati predstavitve pred večjimi francoskimi podjetji in potencialnimi kupci.«

Današnjo konferenco so organizirali javna agencija SPIRIT Slovenija v sodelovanju s francoskim veleposlaništvom v Sloveniji, GZS, ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Business France.