Skip to main content

V Južni Koreji in Kambodži številne priložnosti v vseh sektorjih

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Današnjega seminarja z naslovom »Priložnosti za slovenska podjetja v Južni Koreji in Kambodži,« ki je potekal pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija, se je udeležilo 30 predstavnikov slovenskih podjetij, ki jih zanima poslovanje na obeh južnoazijskih trgih. Na dogodku so bile predstavljene aktualne gospodarske razmere in trendi v obeh deželah, tamkajšnje poslovne priložnosti v različnih sektorjih in praktične informacije o možnostih in načinih uspešnega vstopa ter poslovanja na obeh trgih.

 

Današnjega seminarja z naslovom »Priložnosti za slovenska podjetja v Južni Koreji in Kambodži,« ki je potekal pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija, se je udeležilo 30 predstavnikov slovenskih podjetij, ki jih zanima poslovanje na obeh južnoazijskih trgih.

Uvodoma je mag. Suzana Papež Skubic z Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo predstavila prednosti prostotrgovinskega sporazuma med Evropsko unijo in Južno Korejo. »Določila sporazuma, ki je bil podpisan leta 2011, evropskim podjetjem bistveno olajšujejo dostop na tamkajšnji trg, vlagateljem pa omogočajo lažje naložbe v tej hitro rastoči azijski državi. Sporazum ureja tudi medsebojne odnose na področju intelektualne lastnine, javnih naročil, politike konkurence in trajnostnega razvoja. Pozitivni učinki so že vidni -  blagovna menjava med državami EU in Južno Korejo se je od uveljavitve sporazuma povečala, je pa še veliko možnosti za izboljšave.«

»Zdaj je pravi trenutek za vstop na 15 milijonski nišni kamboški trg, saj ta ponuja številne poslovne priložnosti v vseh sektorjih, konkurence pa je zaenkrat malo, pa tudi poslovati s to državo je bistveno lažje kot z ostalimi državami v regiji,«je pojasnil Fabrice Bernard iz EuroCham Kambodža. »V zadnjih dveh desetletjih se je BDP na prebivalca v Kambodži potrojil, medtem ko se je število investicij kar podeseterilo.« Po njegovih besedah so najpomembnejši stebri gospodarske rasti te dežele v razvoju kmetijstvo, nepremičnine in gradbeništvo, turizem in tekstilna industrija. »Predvsem velja izkoristiti posebne nišne trge – turizem, prehrambna industrija, organski izdelki, obnovljivi viri energije in podobno.« Med konkurenčnimi prednostmi države je izpostavil odprto gospodarstvo, strateško geografski položaj, neizkoriščen trg, s priložnostmi v vseh sektorjih, dobro kakovost življenja in konkurenčno delovno silo.

Več