Skip to main content

Uspešna predstavitev slovenskih avtomobilskih dobaviteljev v podjetju AvtoVAZ

| Internacionalizacija in tuje neposredne investicije

Danes se v ruskem Toljatiju zaključuje »Dan slovenskih avtomobilskih dobaviteljev« v podjetju AvtoVAZ, ki so ga skupaj pripravili javna agencija SPIRIT Slovenija, Avtomobilski grozd Slovenije (ACS) in slovensko-ruski poslovni klub v Toljatiju. Dvodnevni dogodek, ki se ga je udeležilo 15 slovenskih podjetij, predstavlja nadaljevanje izjemno odmevnih in uspešno izvedenih predstavitev slovenskih dobaviteljev v razvojno-inovacijskih centrih BMW Group, Škoda Auto in FIAT Group.

Dogodek je bil namenjen vzpostavljanju neposrednih kontaktov med slovenskimi dobavitelji avtomobilske industrije in visokimi predstavniki, razvojniki in nabavniki podjetja AvtoVAZ in GM-AvtoVAZ.

Prvi dan je potekala razstava komponent, orodij in opreme slovenskih dobaviteljev v znanstveno-tehnološkem centru podjetja AvtoVAZ, kjer so navzoče nagovorili podpredsednik tehnološkega razvoja AvtoVAZ E. N. Shmelev, slovenski veleposlanik v Ruski federaciji Primož Šeligo ter podžupan mesta Toljati A. Yu. Buzinny. V nadaljevanju je direktor ACS Dušan Bušen predstavil slovensko avtomobilsko industrijo. Razstavo so si ogledali številni razvojniki in nabavniki podjetja AvtoVAZ, ruski dobavitelji ter proizvajalci vozil iz sosednjih regij, ki so izkazali velik interes za sodelovanje. Veleposlanika je imel tudi ločeni srečanji z vodstvom AvtoVAZ in Samarske regije.

Danes pa so si podjetja ogledala montažno linijo osebnih avtomobilov LADA Kalina in Tehnološki park »Zhigulevska Dolina« s predstavitvijo inženiring centra za avtomobilsko industrijo in posebne industrijske cone Toljati.

Dogodka se je udeležilo 15 slovenskih podjetij, dobaviteljev avtomobilski industriji,ki so v dveh dneh spoznali dobre prakse in navezovali nove poslovne stike, in sicer Boxmark Leather, d. o. o., Cimos, d. d., Dynacast Lož, d. o. o., EMO – Orodjarna d. o. o., Gorenje GAIO, d. o. o., Kern, d. o. o., KGL, d. o. o., Kovinoplastika Lož, d. d., LAMA avtomatizacija, d. o. o., Letrika, d. o. o., Lotrič meroslovje, d. o. o., SEP, d. o. o., TPV, d. d. in UNIOR, d. d.

Slovenski udeleženci so z obiskom v Toljatiju zelo zadovoljni, napovedi nekaterih kažejo tudi na konkretne posle in dolgoročno sodelovanje. Slovenska podjetja so tudi izrazila interes za sodelovanje na podobnih dogodkih v prihodnje, kar kaže na to, da so podjetja tovrstne poslovne dogodke spoznala kot odlično priložnost za širjenje oziroma utrjevanje svojega poslovanja.

Gregor Demšar, vodja področja mehanika iz podjetja Lotrič meroslovje, d. o. o.:Po obisku predstavnikov AvtoVAZ v našem podjetju smo prepoznali možnosti za vstop na ruski trg oziroma v samarsko regijo, zato smo se odločili za sodelovanje v tej delegaciji. Z AvtoVAZ smo že uspešno sodelovali pri projektu v preteklosti preko posrednika. S potekom obiska sem zelo zadovoljen oziroma celo pozitivno presenečen, saj so vodilni iz podjetja s 60.000 zaposlenimi pokazali velik interes za sodelovanje in so nas povabili na ponovni individualni obisk, kar si razlagamo kot izjemen uspeh. Gneča na naši stojnici je presegla pričakovanja, očitno je zanimanje za naše storitve precejšnje, nekateri obiskovalci so že imeli določene informacije o nas.

Simon Stopar iz podjetja KGL, d. o. o.: “Za obstoj podjetja in uspešno poslovanje je potrebna stalna rast in razvoj. Ena od možnosti rasti je tudi vstop na tuje trge, med katerimi je tudi ruski trg. Z veseljem smo izkoristili priložnost in se udeležili poslovne konference v organizaciji javne agencije SPIRIT Slovenija in ACS v podjetju AvtoVAZ in pričakujemo nadaljnje razgovore s predstavniki omenjenega podjetja.

Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji so poznani po kakovosti, inovativnosti, visoki dodani vrednosti in konkurenčnih izdelkih ter so kot taki zanesljivi poslovni partnerji. Na področju avtomobilske industrije deluje 223 slovenskih podjetij in zaposluje približno 15.800 ljudi, ki letno ustvarijo 3,3 milijarde evrov prihodkov in so leta 2012 izvozili za 2,9 milijarde evrov. Avtomobilska industrija predstavlja 10 odstotkov BDP-ja in skoraj 15 odstotkov izvoza, ki je ključno gonilo razvoja gospodarstva.